ظروف مایکروویوی چه ظروفی هستند؟

ظروف مایکروویوی چه ظروفی هستند؟

ایران پلاستیک مهدی نوربخش
جمعه 31 فروردین 3
دسته‌بندی(ها) : اخبار ایران پلاستیک

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کار ها سریعتر انجام میشود همچنین زندگی ها در این دوره و زمونه به گونه ای رباتی شده است و نیاز است تا ما کارهایمان را سریعتر انجام دهیم یکی از کارهایی که ما در طول روز به صورت منظم و چندین بار انجام میدهیم غذا خوردن است از آنجایی که غذا نیازمند گرم کردن است بنابر این نیازمند دستگاهی گرمایی نیز میباشد همچون اجاق گاز از آنجایی که غذا گرم کردن با اجاق سخت تر و وقت گیر تر است به همین خاطر به سراغ مایکروویو میرویم در این زمینه یکی از متداول ترین سوالات این است که چه ظرفی را میتوانیم درون مایکروفر یا مایکروویو قرار دهیم؟ در این خصوص با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

 

علامت ظروف قابل استفاده در مایکروفر

بر روی ظروفی که میتوان آن را درون مایکروویو گذاشت علامتی اختصاری بر روی آن وجود دارد که در ادامه عکس آن را میتوانید ببینید. باید توجه کنید که ظروفی که فاقد این علامت هستند را به هیچ عنوان داخل مایکروویو نگذارید. زیرا اگر که پلاستیکی باشند احتمال آب شدن دارند اگر که شیشه ای باشد ممکن است تحت شرایطی بشکند. همچنین به این مورد باید توجه داشته باشید که ظروف فلزی را نباید داخل مایکروویو بگذارید زیرا موجب جرقه و آتش سوزی میشود.

علامت ظروف مایکروفری به شکل زیر است که یا بر روی ظروف پلاستیکی و شیشه ای حک میشود و یا بر روی آن برچسب میزنند.

اگر چنانچه ظرفی دارای این نماد ها نباشد به جز آنکه ممکن است ظرف درون مایکروویو آب شود و یا بشکند ممکن است این ظروف مواد شیمیایی که در ساختشان بکار رفته است را به غذا انتقال دهند و به سلامتی شما ضربه بزنند بنابر این از آن ها نباید استفاده کرد. به این مورد بسیار دقت و توجه کنید ظروف پلاستیکی دارای ترکیبات پلیمیری هستند که خوردن آن سرطان زا است.

شاید برایتان سوال شود که اگر بر روی ظرفی علامت مورد نظر وجود نداشت چه کنیم؟ در این صورت میتوانید ظرف را برای 1 دقیقه به همراه آب داخل مایکروویو بگذارید. پس از 1 دقیقه ظرف را از دستگاه در بیاوردی اگر که ظرف سرد بود و آب گرم در نتیجه ظرف مناسب است اگر که ظرف داغ بود و یا نرم شده بود در نتیجه مناسب مایکروویو نیست البته سعی کنید که پیش از خرید ظرف به علامت آن دقت کنید زیرا ممکن است ظرف از نظر دمایی مناسب باشد اما ممکن است در خود مواد شیمیایی داشته باشد که برای سلامتی تان مضر است.

 

علامت ظروف قابل استفاده در مایکروفر

 

یک ظرف مایکروویوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین وظیفه یک ظرف مایکروویوی خوب عبور دادن اشعه مایکروویوی به خوبی است هرچه یک ظرف این وظیفه را بهتر انجام دهد ظرف مناسب تری است البته به جز این مورد باید به این نکته توجه کنید که در ساختار ظرف از مواد بیسفِنول‌آ و یا BPA استفاده نشده باشد از این ماده در ظروف پلاستیکی استفاده میشود اما ظروفی هستند که از این ماده درون آن ها استفاده نشده است که سالم تر هستند.

 

جمع بندی

در این نوشته با علائم و ویژگی های یک ظرف مایکروویوی خوب آشنا شدین باید در این خصوص بدانید که برند های زیادی هستند که از این ظروف تولید میکنند اما دو برند قدیمی تر و نام آشنا تر هستند هوم کت پلاستیک و لیمون پلاستیک شما میتوانید محصولات این برند ها را در سایت مشاهده نمایید.

 

بازدید : 811

برچسب‌ها

اخبار مرتبط...

لوگوی ایران پلاستیک
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت ایران پلاستیک است. طراحی سایت : نونگار پردازش